14 Aralık 2008 Pazar

ohso'90's

ben 28 mart 1990 doğumluyum.
yani doğumumdan 1o yaşına kadar olan yaşamım 90'lar denen döneme denk geliyor.
-ki hayatımda en güzel anılarım bu dönem içerisindedir.
bugünlerde 60'lar,70,ler,80'ler modası,o zamanlarki akımlar ön planda olmasına ramen,
ben 90'ları seviyorum.çok seviyorum hemde.
diğer dönemlerle hiçbir alıp veremediğim yok ama sonuçta o dönemleri yaşamış bir insan değilim.
ben annemin spor salonunda giydiği aptal taytları hatırlıyorum,step tahtasını hatırlıyorum,spice girls den çalıntı simle kaplanmış apartman topuk ayakkabılarını hatırlıyorum.ahahahh.
disney çizgifilmlerinin her ay vizyona girdiği zamanları,titanik patlamasını hatırlıyorum,7 yaşında bir veletken o filmin sonunda neden ağladığımı hatırlamıyorum ama.
alışveriş merkezlerinden o zamanlar olmayan yamyam ingilizcem ile ezberlediğim "oll det şi vants,iz enadı beybe,şiz gon tumarrov" gibi,"yayaye koko cambo yayaye" gibi,"ayma barbi görl" gibi şarkıları hatırlıyorum.burak kutun deri ceketiyle haydi zıpla diye anırmasını hatırlıyorum.atilla taşı,yonca evcimiği(tabi ki çılgın bedişi),nazan önceli,elleri kolları kınalı bebek gibi sözleri olan korkunç klibi hatırlıyorum.rober hatemo'nun,o zamanlar eşcinsellik kavramını bilmediğim için anlam veremediğim hareketlerini hatırlıyorum.kuzenimin dolabında asılı çelik kartpostallarını,televole adındaki magazin programını,riki martinin göte yediği şaplağı,küçük ibo adlı yaratığın "rahşit ağabey" demesini hatırlıyorum.sonra sabah şekerleri,şeker sabahları,tatlı sabahlar,cici sabahlar diye devam eden sabah programlarını,uğur dündarı,saadettin teksoyu hatırlıyorum.
power rangers maskelerini,bizim ev dizisi ve mary kate-ashley olsen ın sevimli birer bebek olduğu zamanları,alfi,patenlerin yaptığı patlama ile herkesin ayakkabı yerine paten giydiği günleri hatırlıyorum.
bakkalları hatırlıyorum lan,artık bakkal yok,en küçük mahalle bakalları bile olmuş size süpermarket,hipermarket.
daha bunun gibi bir yığın şey hatırlıyorum.hepsini de özlüyorum.

niye böyle coşkulu bir konuşma yaptım.çünkü bu akşam okan bayülgen'in sunduğu disko kingo adlı programın teması 90'lar.o döneme ait dizilerden,kliplerden,herşeyden görüntüler yayınlıyorlar.tüm muhabbetleri doksanlar üzerine.bende mutlulukla hayranlıkla izliyorum.

bir yandan da düşündüm,daha neyimki lan,martta 19 yaşına giricem sadece.
acaba bi 20 sene sonra,milenyum yılları,ben 10 yaşındayken başlamıştı diye başlayan cümleler kuracakmıyım,çok özledim diyecekmiyim.derim kesin.


bir de mini test
bu resim gözleriniz önünde canlanıyor mu?
http://www.magazinci.com/pic_lib/medyum_memis_keto.jpg
cevabınız evetse,sizde 90'lar çocuğusunuz demektir.